Prośba o ocene wyników badania vag'iem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GaaD
    Classic
    • 2008
    • 11

    Prośba o ocene wyników badania vag'iem.

    Zamieszczone przez adym
    Obawiam sie, ze Sebastian ma racje, nie wiem czy wszystkie podane przez niego pozycje ścierają lakier ale jest grupa mleczek i wosków zawierających składnik cierny (tak jak pasta polerska).
    O.K. to może inaczej
    Proces czyszczenia nadwozia auta jest podzielony na 4 etapy i tak:
    1. Mycie - tego chyba tłumaczyc nie trzeba.
    2. Przygotowanie powierzchni - ten etap polega na czyszczeniu lakieru z tego co zostało na min po myciu (pozostałości owadów, ptasich odchodów, lekkiej oksydacji). Wykonuje sie to specjalą glinką. Na tym etapie takze stosuje siespecjalne mleczka i pasty lekko lub mocniej ścierne (DC step 1, Body Scrub, Scratch X) aby zlikwidować małe rysy czy niedoskonałości lakieru.
    3. Polerowanie - w tym procesie nakładamy na lakier odrzywki i politury takie jak np. DC step 2.
    4. Woskowanie - na tym etapie nakłada sie wosk który ma za zadanie utrwalić i zabezpieczyć uzyskany efekt.
  • mad_mark
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 413

    #2
    Prośba o ocene wyników badania vag'iem.

    Koledzy i koleżanki,

    Wczoraj mieliśmy okazję przebadać vag'iem dwa AGR'ki kolegów z forum, którzy od jakiegoś czasu narzekali na pewne dolegliwości szkodników. Chciałbym poprosić mądre głowy czy mają może jakieś sugestie odnośnie tego co przedstawiłem poniżej:

    1. Oktawka Arka, od wymiany rozrządu słabo pali. Podejrzenie padło na przesunięty kąt wtrysku. Zbadaliśmy więc TDI timing:



    komentarz na obrazku wykazuje zbyt zimny silnik, jednak test był robiony przy temperaturze płynu ~70st więc nie sądzę żeby to miało aż tak duży wpływ na wynik. Jak widać kąt wtrysku nie mieści się w skali - i teraz pytanie, w którą stronę przesunąć pompe? Jeżeli ktoś się w tym orientuje - będziemy wdzięczni za pomoc.

    Poniżej wklejam jeszcze wykresy MAF i MAP. Tutaj także chciałbym się poradzić czy MAP powinien tak wyglądać:




    I na koniec octavki Arka wklejam jeszcze log z korekty wtrysków:



    Tutaj także prośba o interpretację, czy wartości rzędu +/- 0.6 nie wskazują na lanie koncówki?

    To na tyle jeżeli chodzi o Arka... przejdźmy do nastepnej - Damiana.


    2. Tutaj sprawa wygląda trochę inaczej. Damian od jakiegoś czasu zauważył, że autko nierównomiernie przyspiesza - przy czym nie jest tak cały czas, problem pojawia się i znika. Moduł silnika nie wykazał żadnych błędów, testowaliśmy dwa razy i za drugim razem udało się w logu wyłapać efekt nierównomiernego przyspieszania na wykresie MAF:



    Jak widać, charakterystyka przepływu powietrza przyjmuje kształt harmonii, co raczej nie jest normalne. Co może być przyczyną? Turbo, nieszczelności w dolocie? EGR? Może ktoś widział juz taki efekt i wypowie się co należałoby sprawdzić?

    Dodam do tego charakterystykę MAP:


    I także wtryski u Damiana które też są dosyć ostro korygowane (moim zdaniem):




    Jedna rzecz bardzo zastanawia - wartość parametru 'Duty cycle regulator valve' - pomimo tej same procedury testowej (pełne obciążenie - 3 bieg) w obu AGR'ach parametry te przybierały inne wartości. U Arka wartości oscylowały w granicach 80-90% u Damiana wartość skakała od 50% do 80%. Nie wiem co to jest (przepustnica?) także jak ktoś się orientuje - prosiłbym o komentarz.


    No... jak ktoś doczytał do tego momentu to już z góry dzięki za zainteresowanie... i liczymy na komentarze...

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      mad_mark, chodza słuchy że TDI Timing nie pokaże Ci kątu wtrysku , podobno jest jakas tabela przeliczeń.

      Ale widzę że tutaj jest raczej źle ustawiony powinno być pomiędzy czerwoną a niebieską.

      Co do wykresów MAP i MAF nie potrafie ich tak odczytać wolę cyferki :diabelski_usmiech


      Jakiego Vaga masz ?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • mad_mark
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 413

        #4
        Ziomal, uzywam vag'a 3.12n, oczywsicie do wszystkich wykresow posiadam dane zrodlowe w excelu.

        [ Dodano: Pią 11 Kwi, 08 11:55 ]
        Ziomal, przeszperalem kilka zrodel nt. tdi timingu i z tego co widze to wszyscy (lacznie z Ross-Tech'em) sugeruja uzycia tego wskazania do oceny kątu wtrysku. mozesz podac jakies odnosniki do dyskusji na ten temat? bardzo jestem ciekawy uzywanych argumentow.

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          mad_mark, jeśli chodzi o kąt wtrysku to temperatura ma b. duże znaczenie i powinno się robić ten pomiar gdy płyn chłodniczy ma minimum 80'C. Wartości powinny oscylować w okolicach 50 co odpowiada na wykresie miejsce niebieskiej linii.
          W tym przypadku należy przyspieszyć kąt wtrysku kręcąc wałkiem pompy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
          Korekty dawek które podajesz nie świadczą o niczym niepokojącym a już na pewno nie o lejącej końcówce. takie wartości to nie powód do niepokoju
          Na tych obrazkach które wrzuciłeś nic nie widać. Wrzuć logi w exelu to może coś powiemy więcej
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          Pracuję...